0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
نویسندگان :
کریم پیمانی
1
الهام فراهانی
2
محمدهادی زاهدی
3
1- موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
2- دانشگاه صنعتی شریف
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی،متاورس،مدل،بلاکچین
چکیده :
متاورس نوع جدیدی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب3 است و دارای ویژگیهای چند فناوری، غیرمتمرکز و فوق مکانی-زمانی می باشد. در دنیای متاورس افراد به صورت برخط و سه بعدی در قالب آواتارها به نقشآفرینی میپردازند. بنابراین حوزههای آموزش الکترونیکی نیز میتواند از این پتانسیل جدید بهره گیرد و مسیر تغییرات را برای در دسترس بودن و ماندگاری در آینده فراهم سازند. تاکنون اکثر پژوهشها در خصوص بحث متاورس و آموزش الکترونیکی، حول فواید و امکان اجرای سیستمهای آموزشی بر روی این بستر بوده است و بیشتر به سیر پیشرفتهایی که متاورس تاکنون طی کرده پرداختهاند و هنوز یک سیستم آموزشی بر پایه متاورس به صورت عملیاتی پیادهسازی نشده است و همگی موارد در سطح طرح میباشند و در بهترین حالت فقط یک محیط سهبعدی برای ارائه مطالب به صورت غیر پویا ایجاد شده است. ما در این مقاله پس از بررسی برخی از کارهای قبلی انجام شده، به ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس با در نظر کلیه عناصر زیرساختی و اصلی می پردازیم و ضمن توصیف ساز و کارها و فناوریهای ایدهال و چالشهای آن، نشان خواهیم داد که این مدل چگونه به توسعه آسان برنامههای کاربردی متاورسی در حوزه آموزش الکترونیکی خواهد انجامید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
Sajjad Saed - Gholam Ali Montazer - Kamand Kalashi - Sajedeh Olyaee
Investigating the Affordances of Artificial Intelligence-driven Games in Learning Medical English
Saeed Khazaie - Abbas Saghaee
UnitJudge: a novel online automatic correction system for long programming practices by means of unit tests
Iván García-Magariño - Isabel Pita - Javier Arroyo - Marta López Fernández - Javier Bravo-Agapito - Clara Segura - Raquel Lacuesta Gilaberte
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
Analysis of Teaching and Learning in Moodle with the Help of Visualization with Power BI: Case Study of e-Learning Course of University of Tehran
Ali Khojastehfar - Seyyed Saeed Safai - Hossein Sabouri Abarbekouh - Omid Fatemi
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
طاهره یزدی نژاد - الهام اکبری
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5