0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
نویسندگان :
کریم پیمانی
1
الهام فراهانی
2
محمدهادی زاهدی
3
1- موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان
2- دانشگاه صنعتی شریف
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی،متاورس،مدل،بلاکچین
چکیده :
متاورس نوع جدیدی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر وب3 است و دارای ویژگیهای چند فناوری، غیرمتمرکز و فوق مکانی-زمانی می باشد. در دنیای متاورس افراد به صورت برخط و سه بعدی در قالب آواتارها به نقشآفرینی میپردازند. بنابراین حوزههای آموزش الکترونیکی نیز میتواند از این پتانسیل جدید بهره گیرد و مسیر تغییرات را برای در دسترس بودن و ماندگاری در آینده فراهم سازند. تاکنون اکثر پژوهشها در خصوص بحث متاورس و آموزش الکترونیکی، حول فواید و امکان اجرای سیستمهای آموزشی بر روی این بستر بوده است و بیشتر به سیر پیشرفتهایی که متاورس تاکنون طی کرده پرداختهاند و هنوز یک سیستم آموزشی بر پایه متاورس به صورت عملیاتی پیادهسازی نشده است و همگی موارد در سطح طرح میباشند و در بهترین حالت فقط یک محیط سهبعدی برای ارائه مطالب به صورت غیر پویا ایجاد شده است. ما در این مقاله پس از بررسی برخی از کارهای قبلی انجام شده، به ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس با در نظر کلیه عناصر زیرساختی و اصلی می پردازیم و ضمن توصیف ساز و کارها و فناوریهای ایدهال و چالشهای آن، نشان خواهیم داد که این مدل چگونه به توسعه آسان برنامههای کاربردی متاورسی در حوزه آموزش الکترونیکی خواهد انجامید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
کیومرث تقی پور - پریا برزگر
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
زهرا کریمیان - لیلی مصلی نژاد
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
Promoting Learner Engagement and Enhancing Willingness to Communicate: A Project-based VR-assisted Course
S. Susan Marandi - Fatemeh Saneie Kashanifar
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5