0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
چالشها و فرصتهای آموزش الکترونیکی در متاورس: بررسی تطبیقی با سیستمهای سنتی آموزش مجازی
نویسندگان :
امیر فروزنده
1
زهرا طالب
2
1- دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2- دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی،متاورس،بررسی تطبیقی،سیستم سنتی آموزش مجازی
چکیده :
چکيده – در سالهای اخیرمتاورس به عنوان یک روش آموزشی بسیار مهم مطرح شده است و کاربرد های بسیار آن در آموزش اهمیت آن را دو چندان کرده است .هدف این مقاله بررسی چالشها و فرصتهای آموزش الکترونیکی در متاورس و مقایسه آن با سیستمهای سنتی آموزش مجازی است. این پژوهش به تحلیل نقاط قوت و ضعف هر یک از این سیستمها در زمینههای مختلفی همچون تعاملات کاربری، دسترسیپذیری، اثربخشی آموزشی، هزینهها، و چالشهای فناوری پرداخته است. برای این منظور، از روش تحلیل تطبیقی استفاده شده است که در آن، ویژگیها و عملکردهای هر سیستم در جنبههای مختلف مورد مقایسه قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان میدهند که متاورس با ارائه تجربههای آموزشی تعاملی، غوطهوری و شبیهسازیهای عملی، پتانسیل بالایی برای یادگیری تخصصی و عملی دارد. در عین حال، چالشهایی همچون نیاز به تجهیزات پیشرفته، هزینههای بالا، و مشکلات امنیتی برای بسیاری از محیطهای آموزشی محدودیتهایی ایجاد میکند. از سوی دیگر، سیستمهای سنتی آموزش مجازی با سادگی در پیادهسازی و هزینههای پایینتر، دسترسیپذیری بالاتری دارند و برای محیطهای آموزشی با منابع محدود مناسبتر هستند، اگرچه از لحاظ تجربه تعاملی و عملی، محدودیتهایی دارند. نتیجهگیری این پژوهش نشان میدهد که انتخاب بهترین سیستم آموزشی بستگی به نیازهای خاص آموزشی، زیرساختهای موجود، و اهداف یادگیری دارد. در آینده، با پیشرفتهای بیشتر در فناوریهای متاورس و کاهش هزینههای مرتبط، احتمالاً این سیستم به یکی از گزینههای اصلی برای آموزشهای تخصصی و شبیهسازیهای پیچیده تبدیل خواهد شد. كليد واژه- آموزش الکترونیکی، متاورس، بررسی تطبیقی، سیستم سنتی آموزش مجازی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
حسین رضائی استخروئیه
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
Analysis of Teaching and Learning in Moodle with the Help of Visualization with Power BI: Case Study of e-Learning Course of University of Tehran
Ali Khojastehfar - Seyyed Saeed Safai - Hossein Sabouri Abarbekouh - Omid Fatemi
رابطه مهارت های فراشناختی و خلاقیت هیجانی در دانشجویان الکترونیکی دانشگاه اصفهان:تاکید برتفاوت های جنسیتی
منیر مصور - یاسمین عابدینی - اعظم اسفیجانی
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5