0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Enhancing Online English Teaching: A Systematic Literature Review
نویسندگان :
Fatemeh Takallou
1
1- Payame Noor University
کلمات کلیدی :
Blended Learning،Digital Literacy،Online English Teaching
چکیده :
Since technology and online platforms has had a great role in our daily lives and we cannot imagine a world without the presence of technological equipment, online English teaching has emerged as a transformative approach in language education, leveraging digital platforms to facilitate learning beyond traditional classroom boundaries. This new way of teaching offers remarkable advantages, including flexible scheduling, personalized learning experiences, and access to diverse resources and native speakers worldwide. Technological tools such as video conferencing, interactive software, and multimedia resources enhance engagement and cater to various learning styles. Online English teaching has revolutionized language education by utilizing digital platforms to offer flexible and accessible learning opportunities. This approach capitalizes on the convenience of virtual classrooms, enabling students to learn from any location at their own pace. However, challenges such as digital literacy, access to reliable internet, and the need for effective teacher training must be addressed. This systematic literature review (SLR) examines the evolution of online English teaching, key technological tools, pedagogical challenges, and future directions, with a focus on emerging technologies and innovative teaching strategies.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
Susanna Correnti - Luca Del Zotto - Enrico Bocci - Ilaria Reggiani - Arturo Lavalle
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5